Od jakiegoś czasu obserwuje wejścia na moją stronę z wyżej wymienionej frazy. Po krótkiej wymianie zdań z innymi osobnikami doszedłem do wniosku, że warto naskrobać kilka słów na ten temat.
Pierwsze, co mi się nasuwa do głowy to myśl: "właściwie do niczego nie jest potrzebna rejestracja". Nie prowadzę na ten temat badań, ale uważam, że jakaś część klientów wolałaby uniknąć procesu rejestracji i po prostu zamówić towar bądź usługę. W tej grupie znajduję się także ja. Po pierwsze nie lubię rejestrować się w kolejnych sklepach internetowych marnując w ten sposób swój cenny czas. Trzeba zrozumieć sposób myślenia potencjalnego klienta. Jeżeli sklep leci przez HTTP zamiast HTTPS to z góry odpada w moich oczach. Bardziej rozgarnięty klient ma na uwadze fakt, że z każdym kolejnym razem, kiedy podaje swoje dane rośnie ryzyko ich wycieku. Bardzo niemiła sytuacja dla obu stron i nie życzę jej nikomu. Jeżeli ktoś jest na tyle bystry to użyję adresu e-mailowego, który zarezerwowany jest wyłącznie dla danego podmiotu. W przypadku wycieku bazy danych z takim adresem i wykorzystaniem go w niecnych celach mamy jak w banku poniesienie konsekwencji. Z przykładem takiej sytuacji można zapoznać się
tutaj. Ponadto nie każdemu chce się czytać kolejny regulamin, dlatego im jest krótszy i treściwy tym lepiej. To, co opisałem powyżej należy miedzy innymi do czynników zaufania i bezpieczeństwa.
Po drugie użyję cytatu znajomego:
jsmp napisał(a):
IMO to obawa, czy podczas tej rejestracji nie "kupią" z automatu jakiegoś kota w worku. Po drugie kwestia anonimowości - jak wybierają sklep internetowy, to tego też oczekują, stąd może rodzić się obawa o to. No i trzeci argument - w normalnym sklepie się nie rejestrują, więc uważają, że w sklepie, którego tylko forma sprzedaży jest inna, będzie tak samo - wchodzą, kupują i podają adres wysyłki, płacą - i tyle. Nie uważają, żeby była potrzeba zapisywać się tam na stałe.
Tutaj warto się na chwile zatrzymać przy zagadnieniu anonimowości. Zdaję sobie sprawę, że przypadki, o których za chwile napisze nie zdarzają się często jednak warto mieć je na uwadze. Prowadzenie sklepu internetowego wiążę ze sobą pewne ryzyko. Proszę sobie wyobrazić sytuacje, w której wredna osoba robi psikusa i zamawia masę towaru na osobę, której nie lubi. Jeżeli taki zgredek ma pojecie jak to zrobić anonimowo wtedy sprzedawca wchodzi w koszta. Zmierzam do tego, że rejestracja użytkownika nie gwarantuje podania danych zgodnych z prawdą. Weryfikacja każdego klienta z osobna wymaga odpowiedniego zaplecza, które nie każdy posiada.
Bezkompromisową zaletą wymaganej rejestracji jest fakt, że możemy z łatwością przyznawać zniżki najbardziej aktywnym kupującym. Dodatkowo kompletujemy bazę mailingową w celu wysyłania np. ofert specjalnych. Trzeba tylko pamiętać o tym, aby osoba rejestrująca wyraziła zgodę na takie rzeczy. Jeżeli klient zamierza być stałym bywalcem to na rękę będzie mu rejestracja chociażby, dlatego, że nie będzie musiał ponownie podawać swoich danych.
I na koniec ważny smaczek całej tej zabawy. W związku ze zbieraniem danych osobowych musimy pamiętać o GIODO. Przez przypadek wpadłem na
tą stronę. Zawiera dużo cennych informacji, które mogą się Wam przydać.
Komentarze
Brak komentarzy
Dodaj komentarz
Zezwolono używać:
BBCode
Zabroniono używać:
znaczników HTML