Projektowanie stron WWW od podszewki
Losowy artykuł: Dzień bez prezerwatywy

Artykuły na każdy temat

Do czego potrzebny jest proces rejestracji w sklepie internetowym?

Dodano 17.01.2012r. o 18:01
Od jakiegoś czasu obserwuje wejścia na moją stronę z wyżej wymienionej frazy. Po krótkiej wymianie zdań z innymi osobnikami doszedłem do wniosku, że warto naskrobać kilka słów na ten temat.

Pierwsze, co mi się nasuwa do głowy to myśl: "właściwie do niczego nie jest potrzebna rejestracja". Nie prowadzę na ten temat badań, ale uważam, że jakaś część klientów wolałaby uniknąć procesu rejestracji i po prostu zamówić towar bądź usługę. W tej grupie znajduję się także ja. Po pierwsze nie lubię rejestrować się w kolejnych sklepach internetowych marnując w ten sposób swój cenny czas. Trzeba zrozumieć sposób myślenia potencjalnego klienta. Jeżeli sklep leci przez HTTP zamiast HTTPS to z góry odpada w moich oczach. Bardziej rozgarnięty klient ma na uwadze fakt, że z każdym kolejnym razem, kiedy podaje swoje dane rośnie ryzyko ich wycieku. Bardzo niemiła sytuacja dla obu stron i nie życzę jej nikomu. Jeżeli ktoś jest na tyle bystry to użyję adresu e-mailowego, który zarezerwowany jest wyłącznie dla danego podmiotu. W przypadku wycieku bazy danych z takim adresem i wykorzystaniem go w niecnych celach mamy jak w banku poniesienie konsekwencji. Z przykładem takiej sytuacji można zapoznać się tutaj. Ponadto nie każdemu chce się czytać kolejny regulamin, dlatego im jest krótszy i treściwy tym lepiej. To, co opisałem powyżej należy miedzy innymi do czynników zaufania i bezpieczeństwa.

Po drugie użyję cytatu znajomego:

jsmp napisał(a):

IMO to obawa, czy podczas tej rejestracji nie "kupią" z automatu jakiegoś kota w worku. Po drugie kwestia anonimowości - jak wybierają sklep internetowy, to tego też oczekują, stąd może rodzić się obawa o to. No i trzeci argument - w normalnym sklepie się nie rejestrują, więc uważają, że w sklepie, którego tylko forma sprzedaży jest inna, będzie tak samo - wchodzą, kupują i podają adres wysyłki, płacą - i tyle. Nie uważają, żeby była potrzeba zapisywać się tam na stałe.

Tutaj warto się na chwile zatrzymać przy zagadnieniu anonimowości. Zdaję sobie sprawę, że przypadki, o których za chwile napisze nie zdarzają się często jednak warto mieć je na uwadze. Prowadzenie sklepu internetowego wiążę ze sobą pewne ryzyko. Proszę sobie wyobrazić sytuacje, w której wredna osoba robi psikusa i zamawia masę towaru na osobę, której nie lubi. Jeżeli taki zgredek ma pojecie jak to zrobić anonimowo wtedy sprzedawca wchodzi w koszta. Zmierzam do tego, że rejestracja użytkownika nie gwarantuje podania danych zgodnych z prawdą. Weryfikacja każdego klienta z osobna wymaga odpowiedniego zaplecza, które nie każdy posiada.

Bezkompromisową zaletą wymaganej rejestracji jest fakt, że możemy z łatwością przyznawać zniżki najbardziej aktywnym kupującym. Dodatkowo kompletujemy bazę mailingową w celu wysyłania np. ofert specjalnych. Trzeba tylko pamiętać o tym, aby osoba rejestrująca wyraziła zgodę na takie rzeczy. Jeżeli klient zamierza być stałym bywalcem to na rękę będzie mu rejestracja chociażby, dlatego, że nie będzie musiał ponownie podawać swoich danych.

I na koniec ważny smaczek całej tej zabawy. W związku ze zbieraniem danych osobowych musimy pamiętać o GIODO. Przez przypadek wpadłem na tą stronę. Zawiera dużo cennych informacji, które mogą się Wam przydać.

Komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Zostaw komentarz jeżeli możesz! Nie bądź przysłowiowym botem! Nie bądź obojętny! Ciebie to nic nie kosztuje, a mi sprawi uśmiech na twarzy.
Zezwolono używać: BBCode
Zabroniono używać:
znaczników HTML

(Wymagany)

(Wymagany, niepublikowany)

(Nie wymagana)

Token:

Obrazek dla bota

(Przepisz tylko cyfry!)

(Wymagana)